Baklängesmarsch och gårdsfest

Jag hoppas att ni tittade på TV4 nyheterna igår kl 18.30, för då var vi på Redegatans förskola med =)

Vi gick baklängesmarschen för barnens rätt att sitta bakåtvända i bilen, och då var dem där och filmade spektaklet.

Efter marschen sjöng vi baklängesvisan....."Jag vill inte kamma mina tänder och gurgla mitt hår..." osv.... :P

Sen var det ballonger och glass till alla barnen =)

 

Och idag har det också varit en stor dag som vi länge har väntat på. Gårdsfesten! Massor av förberedelser på förmiddagen med lotteri, tombola, loppis mm =)

Och självklart när vi var redo kl 16 när alla föräldrar och släktingar till barnen skulle komma, så börjar det regna! Det har varit fint väder hela dagen, och precis när vi ska ha gårdsfesten så kommer regnet! Sån himla otur!

Men det gick bra ändå och det blev lyckat! Det konstiga är att vid 18 när allt var över, så blev det fint väder igen...

 

Om ni är nyfikna på hur vi har det på mitt jobb och vad vi gör på dagarna, så tycker jag att ni ska ta och kolla in våran blogg =)  www.bullerbyn-redegatan.blogspot.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0