Tjohoo!

Jag vill börja med att min fredag var supermysig. Jag och pappa umgicks, vilket inte händer sådär jätte ofta att bara han och jag är med varandra. Han hade köpt godis, chips och dipp, och vi skrattade gott åt Birros klockrena komentarer i Let's Dance. Han är ju bara för underbar! Och David Helenius är ju grymt rolig han också! Sen kollade vi på Be Cool, vilket också är en skitbra film. Det är något speciellt med John Travolta och Uma Thurman, det blir jävligt bra när dem spelar ihop helt enkelt.

Lördagen var ju kanon såklart! Men det visste vi ju redan innan att det skulle bli grymt :P
Jag gick faktiskt upp rätt tidigt, och åkte med pappa till farmor en sväng på en fika. Hon visade en tidningsartikel om en ny bok, Svart arbete, en roman som handlar om att leva i Västra Frölunda på 90-talet. Men det var inte bara därför jag blev sugen på att läsa den, hela boken är dessutom skriven på göteborska! Ska bli kul att läsa den eftersom jag är uppväxt just där, och man kommer känna igen sig en hel del. Så det blir att jag får köpa den på torsdag när den kommer ut i butik på Frölunda torg.
Efter fikan, körde pappa mig till Ida, och vi hamnade i värsta intressanta samtalet. Helt plötsligt kom vi på att vi hade bråttom att handla och massa att fixa innan alla tjejerna skulle komma.
Så det blev snabbhandling på Ica Maxi, tillbaka och köpa pizza, äta fort som fan, in i duschen och på med sminket. Sen var vi redo!


Igår morse var Robert gullig och hämtade mig hos Ida. Kändes konstigt att vi inte hade träffats en enda gång under helgen. Men nu var han äntligen min! Och vi gosade mest hela dagen hehe. På kvällen kom mamma hem från Sälen, och vi åt kinamat och pratade om hur helgen hade varit. Sen såg vi Blåsningen, och fan vad vi garvade! Det programmet har saknats! Nu ska jag kolla facebook en snabbis, och sedan är det dax för kvällsmat känner jag...

Kommentarer
Postat av: Nadia

Gillar bildspelet, vi får köra på en tjejkväll snart igen!! :D

2010-01-27 @ 16:40:22
URL: http://fortes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0