Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Jag ska måla en ny tavla har jag tänkt, frågan är bara vad jag ska måla? Och om jag ska försöka använda färger som passar in i mitt rum igen eller om jag ska göra en riktigt färgstark tavla med massa färger den här gången. Känns roligare att göra en sån just nu faktiskt, men var ska man hänga den i så fall? Det känns inte riktigt som att jag kan smälla upp en färgexplosion på väggen i mitt rum, det passar helt enkelt inte in. Det var kul att göra den förra tavlan i bara brunt, rosa och lite guldglitter som detaljer, den anpassade jag ju helt och hållet till mitt rum, och det blev kanon bra när jag hängde upp den.
I söndags när jag och Robert var på 421 så fick jag helt plötsligt en idé när jag såg ett linne i en affär, det är sjukt kul när man kan få inspiration bara sådär. Det var ett tryck av en fjäril i närbild, och jag såg liksom framför mig att man skulle kunna måla nånting coolt i den stilen.
Nu är det verkligen inte så att jag är någon konstnär eller så, jag har bara fått tillbaka lusten för att måla igen. Och skit samma om man inte är världsbäst, jag tycker det är kul iallafall.



                 


Bye bye!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju skit duktig gulliapa!

2010-01-20 @ 22:19:15
Postat av: jennie

tack! vem det nu än är som har skrivit :)

2010-01-20 @ 23:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0