Bilproffsen

Idag har jag och min mamma varit grymt coola! Min bil vägrade att starta för mig igen när jag stod på K-centers parkering. Den var verkligen helt död.
Precis när jag skulle ringa mamma och be henne komma förbi och hämta mig, så ser jag henne svänga in precis framför mig! helt sjukt!
Först tänkte vi lämna bilen och åka hem, men det retade oss att vi skulle behöva be pappa om hjälp igen. Så vi tänkte få igång den själva!
Haha, snacka om att vi lät proffsiga när jag bara:
- Jag tar fram bogseringslinan, så får vi rulla igång den. Och så försöker jag starta på 2an.
- Okej, men först får vi knuffa bak den. För den bilen står ju parkerad framför.
Hahaha så vi knuffade bort bilen med våra bara muskler, och mamma plockade fram en dragkrok, för det fanns inget bra ställe att fästa linan på hennes bil.
Gubben på busshållplatsen och lite annat folk runt omkring såg ganska imponerade ut när vi rullade igång på parkeringen, och efter en liten stund fick igång bilen!
Fan vad gött  det kändes!
Vi låtsades som att vi visste precis vad vi gjorde.
 
Hahaha det ingen visste, var att jag hade lärt mig hur man skulle göra igår kväll! Innan dess hade jag ingen aning!




Kommentarer
Postat av: Emma

Hej tjejjen.....

ni är bara så bäst!!! det är precis så man gör man låtsas som om man kan allt om bil-jäkeln och vips så går det, å alla gubbar glor!! ha ha! det var bara högklackat å kort kjol som fattades!!



Nåt är vajs med din sida eller så är det min burk det är liksom leopard överallt;)



Kram Emma pemma pö med dreggelbarnen!

2010-02-03 @ 21:24:08
URL: http://www.vitaenglarum.blogspot.com
Postat av: jennie

Hej hej!

Haha ja högklackat och kortkort hade varit pricken över i:et :)

Hade det varit sommar så hade det nog inte varit helt ovanligt hehe ;)

Ja jag märker att det är nåt konstigt med sidan, men så har det väl inte varit förut? inte för mig iaf.

Får se om jag kanske kan vara dataexpert också :P

Kram!!

2010-02-05 @ 11:40:46
URL: http://sweeetcherries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0